Flyttkaos

Håller på att göra oss hemmastadda i nya lägenheten. Samuel fyller år idag, men han är och dömer handbollskupp i norra delen av landet. Han ska vara borta hela helgen och vår enda chans att hinna med IKEA innan jul var igår, i ren panik. Stress och spring i varuhuset innan vi skulle vara hemma för hans kalas och detta var även vår sista dagen med släpet. Puh! Vi var lagom trötta sen.

Planen för denna helgen var då att jag skulle bygga ihop lite förvaring och kunna packa upp fler kartonger. Det har gått sådär..

Positivt: Badrumsskåpen vi köpte var lagom djupa och blir perfekta till höger om toalettdörren.
Negativt: Vi trodde vi skulle slippa borra i väggen (kaklet), men som det ser ut just nu trillar skåpen mot mig när jag öppnar dörrarna för att det är så tunga. Vilket i sin tur gör att jag inte kan packa upp resten av badrumsgrejerna.. Blä.

Positivt: Dörrar och lådor som går att installera i bokhyllan Expedit var lätta att montera och sätta in.
Negativt: De går bara att ha högst upp och längst ner, då vi har ett skrivbord om "hänger" på den mittesta hyllan och muttrar som blokerar hyllan nedanför. Jahapp. Lådförvaring i mitten helt enkelt.

Positivt: Malmsängen med fyra förvaringslådor under kommer bli perf i sovrummet. Så fort vi får hit min dubbla malmbyrå med så kommer det vara superduper!
Negativt: Jag skulle aldrig klara att sätta ihop sängen själv, så redan innan han åkte sa han att vi får göra det vid ett senare tillfälle = inget kan packas ner i de lådorna än heller.


Imorgon ska jag iallafall fota min lägenhet så den kan läggas ut för försäljning. Därefter ska vi börja sno hit mina möbler också! Matbord och stolar till köket, byrå till några av kläderna och lampor är några av de saker som vi längtar efter därifrån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0