Uppdatering

Jag vet att jag jämt säger att jag är trött, men det är så jobbigt att jag alltid vaknar vid sju. Oavsett om jag jobbar eftermiddag eller börjar tidigt.Och trots at panikattackerna avtagit igen så är det ändå något stressande som alltid ligger i bakgrunden. Det är så himla mycket som ska göras hela tiden och jag har så svårt att säga nej när det blir förmycket. Jag vill göra allt men sen tar det ibland bara stopp. Förra helgen hade jag tre jobb på raken och det kändes som att jag liksom tappar vad jag ska göra. Det blir så mycket ibland att hjärnan bara stänger av. Istället för att fokusera på en grej i taget så tänker jag hela tiden på vad jag ska göra härnäst och då blir det kortslutning. Hjärnan slappnar aldrig av utan den bara kör på tills jag knappt vet vad som är upp eller vad som är ner.

Den största bidragande faktorn är nog att alla jobben är rörliga. Det blir att man får börja lite tidigare eller stanna lite längre. Det finns inget fast schema att gå på. Samma sak gäller Samuel. När han inte skrivit upp vilka tider han jobbar blir jag jättestressad. För helt plötsligt är han ledig och då får jag panik över att vi inte planerat in att umgås. Vi träffas så otroligt lite som det är nu. Sen kan det vara tvärtom med, att han inte skrivit upp att han ska jobba och då tror jag att han är ledig och ställer in mig efter det och då blir det fel där istället.Egentligen tycker jg om att ha lite koll och veta vad som ska hända. Men nu har jag inte koll på någonting känns det som, och då blir jag stressad äver det... Är så otroligt less på denna stress, men vet inte hur jag ska hantera den på bästa sätt. Hjärtat pulserar i bröstet hela tiden och hjärnan snurrar runt. Jag skulle tagit sjukledigt under våren, men struntade i det när jag gick ner i timmar, men ändå är schemat fullbokat från morgon till kväll alla dagar. Funderar på att göra det ändå, ta ledigt. Jag är så rädd att det går för långt om man inte sätter stopp i god tid innan.


Skrev detta från mobilen så ber om ursäkt ifall det är helt osammanhängande eller knasigt.

Kommentarer
Postat av: mamma

<3

2014-04-24 @ 13:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0