c ya



glömde visa er mina pupillrar innan! (hoppas det syns bra för jag bloggar direkt från telefonen)

jag var som sagt hos ögonläkaren innan idag. pga diabetesen kollar de ögonen vartannat år så det inte blivit några komplikationer. först går man in i ett rum där man testar synen med sina linser eller glasögon. sen får man ta av sig dem och därefter droppar hon/han två droppar i varje öga som vidgar pupillerna. sen får man sitta i väntrummet och..tja..vänta. jag ser vanligtvis dåligt på långt håll bara, men med dropparna i ögonen ser man efter en stund ingenting. jätteobehagligt! efter sin väntan kallas man in i ett nytt rum där de tar närbilder på ögonen, mina ögon var jättebra så det kändes skönt! efteråt får man inte ta på sig linserna på ett tag och man ser ut som att man är hög på nåt, ungefär, efter pupillerna är så pass vidgade i några timmar framöver. när jag kom ut i det disiga vädret kunde jag knappt titta för att det var så ljust! så japp, nu vet ni hur det går till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0