Det där med diabetes...



Har faktiskt inte suttit med datorn hela kvällen, även om det kan verka så när det fick bli två Bea+dator-bilder efter vartannat ;)

Ligger i sängen och väntar på att Charlie ska komma hem. Vi tänkte lägga oss tidigt då jag ska vara på sjukhuset för diabeteskoll kl 08:00 imorgonbitti. Är så himla trött jämt och min kropp orkar ingenting. Min ena teori är; att jag tar inte så mycket insulin som jag egentligen hade behövt när jag ska jobba. Att bli låg i blodsockret på jobbet har nämligen hänt några gånger tidigare, och då går det inte att lämna alla stressade kunder i butiken och säga "jag ska bara äta lite, kommer om en kvart".. Typ. Utan jag har fått stå och skaka och bli suddig i ögonen och mått dåligt för att jag inte kunnat gå ifrån när jag behövt. Därför har jag den senaste tiden hellre legat lite högre i sockret (vilket bidrar till trötthet, huvudvärk och att jag är konstans kissenödig.. ungefär.) Så vi ska kolla mitt HbA1c imorgon för att se om det är som jag tror - mitt höga blodsocker som får mig att må såhär. Är det inte blodsockret får jag väl boka in en läkartid och kolla upp det, för jag orkar inte ha det såhär längre. Det är himla tradigt att inte orka med sig själv ens. Har sett ut som jag vet inte vad den senaste tiden. Vi får se imån helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0